Dewitte-Logo+.svg

Heavy Rail Lifting

DW HK 105

Veel voorkomende obstakels in de railinfrastuctuur zijn:
• Beperkte tijdsduur van buitendienststellingen van sporen en bovenleiding.
• Beperkte toegangsmogelijkheden.
• Aanwezigheid van bovenleidingen.
• Beperkte conventionele mogelijkheden om zware lasten te hijsen of om werken uit te voeren boven bovenleidingen.
• Logistiek probleem om zware kranen via spoorwegnet aan te voeren.


Om antwoord te kunnen bieden aan alle bovenstaande problematieken, investeerde De Witte VDC in twee speciaal ontworpen weg-rail kranen, nl. de DW HK 105 en DW HK 345.
Deze hebben als uitgangspunt om, op een flexibele manier, zware lasten in een spooromgeving te verplaatsen en om bewerkingen uit te voeren boven de bovenleiding.


De DW HK 105 voldoet aan volgend punten:
• Kan in een mum van tijd op en af de sporen worden gezet.
• Geen overweg vereist om de kraan op het spoor te plaatsen.
• Kraan kan horizontaal vershiften om:
- Te versporen naar naastliggende spoor.
- Werken uit te voeren tussen 2 bovenleidingen door.
• Mogelijkheid om volledig autonoom via een spoor te verplaatsen. Dit conform alle vereiste homologatie documenten en technische keuringen door de Belgische spoorwegen.
• Kan opereren onder bestaande bovenleidingen. Beschikt daartoe ook over alle noodzakelijke begrenssystemen.
• Beschikt over een LMB-systeem waartoe alle hijsopdrachten kunnen worden gesimuleerd volgens mogelijkheden pootafstempeling zonder koppeling van de effectieve last.
• Beschikt over een hijscapaciteit die een traditionele spoorkraan overstijgt.
• Kan worden uitgerust met een fly-jip, waardoor de uitreiking nog wordt vergroot en waardoor onder andere een horizontale inzet boven de bovenleiding mogelijk is.
• De DW HK 105 kan worden aangevoerd via de weg. Daartoe beschikt De Witte VDC over eigen transportmogelijkheden.


De DW HK 105: K7 + L4 – Technische gegevens:
• Effectieve hijslast 105 ton/m kraan.
• Maximale capaciteit van 22,25 ton op 4,43 meter.
• Maximale uitreiking van 17,73 meter met capaciteit van 4,16 ton.
• Geheel beweegt zich voort op rubberen rupsen waardoor het zich op vele soorten ondergrond kan bewegen.
• Is ook volledig inzetbaar buiten een spooromgeving.

Heavy Rail Lifting

DW HK 345

Veel voorkomende obstakels in de railinfrastuctuur zijn:
• Beperkte tijdsduur van buitendienststellingen van sporen en bovenleiding.
• Beperkte toegangsmogelijkheden.
• Aanwezigheid van bovenleidingen.
• Beperkte conventionele mogelijkheden om zware lasten te hijsen of om werken uit te voeren boven bovenleidingen.
• Logistiek probleem om zware kranen via spoorwegnet aan te voeren.


Om antwoord te kunnen bieden aan alle bovenstaande problematieken, investeerde De Witte VDC in twee speciaal ontworpen weg-rail kranen, nl. de DW HK 345 en DW HK105.
Deze hebben als uitgangspunt om, op een flexibele manier, zware lasten in een spooromgeving te verplaatsen en om bewerkingen uit te voeren boven de bovenleiding.


De DW HK 345 voldoet aan volgend punten:
• Kan in een mum van tijd op en af de sporen worden gezet.
• Geen overweg vereist om de kraan op het spoor te plaatsen.
• Kraan kan horizontaal vershiften om:
- Te versporen naar naastliggende spoor.
- Werken uit te voeren tussen 2 bovenleidingen door.
• Mogelijkheid om volledig autonoom via een spoor te verplaatsen. Dit conform alle vereiste homologatie documenten en technische keuringen door de Belgische spoorwegen.
• Kan opereren onder bestaande bovenleidingen. Beschikt daartoe ook over alle noodzakelijke begrenssystemen.
• Beschikt over een LMB-systeem waartoe alle hijsopdrachten kunnen worden gesimuleerd volgens mogelijkheden pootafstempeling zonder koppeling van de effectieve last.
• Beschikt over een hijscapaciteit die een traditionele spoorkraan overstijgt.
• Kan worden uitgerust met een fly-jip, waardoor de uitreiking nog wordt vergroot en waardoor onder andere een horizontale inzet boven de bovenleiding mogelijk is.
• De DW HK 105 kan worden aangevoerd via de weg. Daartoe beschikt De Witte VDC over eigen transportmogelijkheden.

 

De DW HK 345: K7 + L4 – Technische gegevens:
• Effectieve hijslast 345 ton/m kraan.
• Maximale capaciteit van 61 ton op 5,67 meter.
• Maximale uitreiking van 19,38 meter, met een capaciteit van 17 ton. Op 15 meter garandeert de HK 345 een last van 22,5 ton.
• Mogelijkheid om een fly-jib te monteren, waardoor de uitreiking verhoogd wordt tot 35,06 meter. Daar kan nog een last worden gedragen van 850 kg.

 

Video's:

  • Video 1 - Plaatsen van een Alstom Keet (5,5 ton) vanaf de weg in Beersel met de HK 345.